לייעוץ ללא התחייבות:

פיצוי בגין איחור / עיכוב טיסה בהתאם לחוק הישראלי אל מול הדין האירופי

החוק הישראלי

חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012, קובע פיצוי כספי לנוסע במידה וטיסתו בוטלה או במידה וחברת התעופה סירבה להטיסו במקרה של רישום יתר (אובר בוקינג – over booking) או במידה וטיסתו התעכבה ביותר מ-8 שעות בין מועד ההמראה המתוכנן כפי הנקוב בכרטיס הטיסה לבין מועד ההמראה בפועל. סכום הפיצוי משתנה בהתאם למרחק הטיסה ממדינת המוצא אל מדינת היעד. החוק הישראלי חל על כל חברות התעופה הממריאות מישראל והנוחתות בישראל ואף על טיסות פנים.

מעבר לאמור, זכאי נוסע לשירותי סיוע שונים (מזון ומשקאות, שירותי תקשורת, שירותי הסעה ואירוח בבית מלון) אף במקרים של איחור קצר יותר מן המועדים המפורטים לעיל.

 

הדין האירופי

לעומת החוק הישראלי, קובע הדין האירופי [Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004] כי במקרה בו חל עיכוב במועד נחיתת המטוס של מעל ל-3 שעות ממועד נחיתת המטוס המתוכננת, זכאי הנוסע לתשלום פיצוי בהתאם למרחק הטיסה ממדינת המוצא אל מדינת היעד, כפי שהוא זכאי במקרה בו הטיסה בוטלה או שחברת התעופה סירבה להטיסו (במקרה של רישום יתר (אובר בוקינג – over booking). הדין האירופי חל לגבי כל טיסה שהמריאה מאחת ממדינות האיחוד האירופי (על ידי כל חברת תעופה) או כל טיסה שנחתה באחת ממדינות האיחוד האירופי (ובלבד שלחברת התעופה קיימים משרדים ראשיים באיחוד האירופי).

 

השוואת סכומי הפיצוי הכספי לפי מרחק הטיסה

 

אין לראות במאמר זה משום ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי.

 

Open chat
המשרד זמין